Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 20 mars 2009

v 29+6

Jahapp, har imorgon gått 30 veckor av 40. 10 v kvar är väl läckert.
Tänkte jag skulle uppdatera statusen lite.
Är lite vattensvullen och allmänt hungrig nu. Det märks tydligt när jag går på detta kostprogram (ni har väl inte missat snabblänken i menyn till höger), att man blir hungrigare ju längre man går (ju närmare slutet alltså). Inte så speciellt sugen, mer hungrig alltså.
Som tur är har jag inte fått så mycket halsbränna. Har känt av lite, men absolut inte mycket. Men Caesar i magen var jag så jävla sur att jag höll på att dö. Vet att piroger (från Gorbys ni vet) inte gick att äta alls. Om man inte ville ha halsbränna då!

I alla fall, denna ökade aptit gör det svårt att kontrollera kosten. Har nog gått upp 1 kg på 2-3 veckor. Fast det är lite blandat med vatten, för jag har blivit lite mer svullen i kroppen. Ni som läst på sidan vet ju vad som gäller.
Totalt har jag dock gått upp ung. 3 kg sedan jag skrev in mig. Så det är inte så farligt ändå. Förstår att det är många som har synpunkter på detta, och det är bara lägga till lite fräna funderingar.

Parasiten, eller lilla bebisen, har blivit lite lugnare nu. Det gör mig lite orolig, men jag känner ju att han rör sig och sparkar lite då och då. Kanske börjar bli trångt? Han sparkar inte lika frenetiskt som förut, men däremot känns det väl när han ändrar position därinne. Har lättare att känna var huvudet är denna gång. Det är lite kul.

Har inte heller fått några bristningar på magen (ännu). De gamla kanske fyller sin funktion nu också. ;)


3 kommentarer:

Anonym sa...

10 veckor går fort=)Fast slutet känns som år.

Anonym sa...

Stilig mage!!

Apropå mat (och kula) så kom jag på att jag glömt att höra av mig om lunch! Nu är jag tillslut frisk men nästa vecka är rätt körig, veckan efter det skulle däremot fungera om du kan??

10 veckor är kvar för mig med (eller är det 11?) fast jag ska inte trycka ut en liten bebis utan ett examensarbete... ;-)

Ha en jättebra helg! Vi höres!

Smulan sa...

Ååå vilken FIN bebismage du har =)

Kram