Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

onsdag 11 mars 2009

Äntligen

Blev lite väl stressigt här på eftermiddagen. Vi tog en liiiten tupplur och vaknade lite för sent, skulle man kunna kalla det. Från sovande Caesar till busshållsplatsen tog det endast 20 min, inkl påklädning. Men vi hann, helt otroligt. Den där duschen fick jag dock vara utan. Hey, skulle ju blivit svettig av att springa till bussen med barnvagn ändå. ;)

Nu är i alla fall bilen hemma och i tryggt förvar. Dessutom tvättad! Vi har inte tvättat den sen förra året, av olika skäl, så det är något revolutionerande här. Tog kort på den, men orkar inte ladda över bilderna nu (lite senare, nu är det gjort!). Låter ju nästan besatt av bilen, men det är så enkelt att ha den när man bor lite avsides. Sen gillar jag ju inte att slösa tid på buss. Fast måste erkänna att det var rätt mysigt att åka buss med världens nyfiknaste barn. Lite svårt att ha honom i knä't bara, magen putar på rätt bra.



Håller på att tina upp en stelfrusen köttfärsklump nu, så jag ska väl börja med maten. Blir köttfärsås och någon sorts pasta idag. Enkelt som fan! Det är bara jag och Skruttungen hemma, så då kör vi på säkra kort. Han tittar på i drömmarnas trädgård på barnkanalen nu. Så lämpligt att det börjar 17.30-18 när jag oftast håller på med maten. Barnvakt!

Förresten, provade knorrs "nya" soppa Italian tomato soup, med soltorkade tomater och mascarpone. Bröt sönder och kokade lite spagetti och blandade i när den var färdig. Caesar gillade det och det är oftast ett bra tecken. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att den rullande älsklingen är hemma igen. =)

Oxo smakat den soppan... men åt den rakt av. Lite trist. Man ska göra som du, blanda i lite. =))

Veronica sa...

Linda: Ja, det blir lite roligare då. :)