Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 10 mars 2009

Micklande

Nu är bilen på lagning och jag får hämta Caesar med bussen idag.
Det löste sig fint på morgonen, då en annan mamma på Caesars dagis erbjöd mig skjuts från verkstan - täby c för frukost och lite affärsströvande - hem.
Nu ska jag bara ta mig till dagis och hem. Det är nämligen ett litet micklande med bussarna för man måste byta 1 eller ibland 2 gånger. Det tar ca 10 min med bil men med bussen får jag gå 1 timme och 5 min tidigare.
Jag säger då det vilka i-landsproblem man har..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland blir det knöligt, men det löser ju sej alltid..
Ha de bra o kram

Anonym sa...

Gör så du=)

Jag har CS3.

Anonym sa...

usch hatar att åka buss.främst inom jobbet... att få på en rullstol är inte lätt ska du tro!

ang Päronsplit..hihi..rotade fram mina glasspinnar men hade inget roligt medelande på dem :(

Veronica sa...

Musseblomman: Ja, det var rätt okej, bara man hittar rätt bussar. :)

Lina: Ja, ännu svårare än med barnvagn. Där kan man lyfta ur barnet i alla fall. Bil är ju sååå bekväämt!

Anonym sa...

Jadu... jag kan det där med bussar å inte blir det lättare för att vi hamnar i Hägernäs strand. Det blir byten för oss oxo om vi ex ska till mampa.... eller till er... Bil ska vi ha!

Veronica sa...

Linda: Ja det är trassligt att ta sig från dessa orter. Var vid hägernäs strand och vände med bussen idag. Tänkte på er och undrade vilket hus det var. :)