Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

söndag 29 mars 2009

Koll på tiden

Ni har väl inte glömt att ställa om klockan?
Jag fattade det först när karln sa att hans mobilklocka inte riktigt hade samma tid som min. Min hade visst stallt om sig automatiskt. Skönt. Tur att vi bara har två klockor till att ställa om. Ja, förutom den i bilen då.
Sommartid är ju rätt lugnt när man ska ställa fram klockorna. Klockan i bilen kan man nämligen bara ställa framåt, alltså inte skruva bakåt. Så när vi ska ställa om den klockan till vintertid måste man gå ett helt varv runt. Plus att den är låååångsam. Egentligen skulle jag inte alls berätta något om bilen, men nu blev det så.

Frukostdags! Te och mackor blir det nog. Eller kanske varm choklad! Ja så får det bli!

2 kommentarer:

Smulan sa...

Jo visst fan! Det har jag glömt!? Oj oj...

Veronica sa...

Smulan: :)