Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 16 mars 2009

Ryck är bra

Igår fick jag ett ryck och rensade på balkongen. Vi slängde totalt 5 mattor, en kudde, två väskor, massa torkade blommor och en del annat småskräp. Balkongen har fått agera extraförråd under vintern. Men vem som helst fattar ju att det är rätt oklyftigt att ha saker ute under vintern.

Ett annat skäl (förutom rycket då) var att vi hade ett bord här i vardagsrummet, som inte riktigt får plats i förrådet. Vi köpte ju nytt bord (det brunsvarta) för ett tag sedan och det här andra har stått här och skräpat, blivit fullt med målerprylar och annat krafs. Så nu skickade vi ut det på balkongen tills vidare (det är det rektangulära bordet under duken. Eller ja, hrm, under duschdraperiet). Att fixa till där på balkongen får komma lite senare, likaså renskurning och provkörning av den gamla elgrillen.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst e det skönt att få rensa.. jag fick ut 8 sopsäckar ur min garderob och lite allmänt i lägenheten.. urskönt.
Varit till IKEA o köpt förvaringslådor och ska till måleriet nu...

Veronica sa...

Musseblomman: Wow då var det rensat i både garderob och källarförråd då! Skönt att få lite ordning. Jag har inte satt igång med garderoben ännu. Men snart så! :)

Anonym sa...

Han är på bränning nu för sista gången. Men jag vet inte.. det är svårt att få till det. Du har nog mer talang till att måla ansikten. Jag fotar lite i morron..