Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 23 mars 2009

Barnmorskan i v 31

Var iväg och blottade magen för barnmorskan idag, hon tyckte allt såg bra ut. Jag gjorde en confession om mina slappa matvanor som varat i några veckor. Men hon köpte det och sa att jag varit duktig ändå. Det är väl ändå rätt skönt att man är medveten i alla fall. Vaddå glass varannan kväll och punschrulle var tredje. Nä nu är det veckoplanering som gäller.

Annars var allt bra därinne. Inne i kulan alltså. Inga konstigheter alls.

Bjussar på lite värden idag

Graviditetsvecka: 30+2
Vikt: +3 kg
Hb: 107 (dags att börja med järntabletter)
P-glukos: 4,6
BT: 110/60
Urin (protein/glykos): 0

Symfys-fundus mått: 29
Fosterljud: 145
Fosterläge: Tvär och ruckbar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Med jobb går det så där, lungt som vanligt :S FÖR lungt.jobbad 16 timmar förra månaden! hoppas verkligen få jobba mer nu....

och böcker..tsss.. jag läste ju som sagt ut "OM jag kunde drömma" förra veckan,och beställde den andra boken i serien samma dag. MEN den har inte kommit än! sjukt störande, då kunde jag lika gärna ha köpt på bokmedia. Den var t.om billigar där hahah.. jaja lätt att vara efter klok sägs det ju.

Jo just det tänkte på en grej. PLuggar du fortfarande eller?

Anonym sa...

På tal om "confessions" hehe... har ju gått super dåligt för mig med träningen. verkligen uselt och vi ska inte ens tala om mina matvanor:S Iaf..så ville jag ju säga upp mitt gymkort så snackade med dem idag. MEN de erbjöd dem mig en personlig tränare,coaching(stava?) och sånt gratis!!..

så nu blir det att ge gymmet en chans till ;)

Anonym sa...

Oj, hur lyckas du med att endast gå upp 3kg?? Själv landade jag på +18 kg :S

Veronica sa...

Lina: Va drygt? Men den måste ju ha kommit nu?
Privat tränare är ju fan inte dåligt! Dom är duktiga på att peppa! Blir ju roligare om man har nån att träna med (dragplåster). :)

Magdalena: 18 kg är inte så farligt ändå ju. Rätt normalt! Sen är det ju jobbigare att gå upp mycket om man väger mer från början (som jag).

Anonym sa...

Bebisen gör ifrån sig bra siffror.

Jag som skulle komma med förslag till namn. Men har inte kommit så långt. Hehe.

Vill ni har ni för önskemål. Förutom att namnet inte ska vara vanligt?