Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 13 mars 2009

I kundvagnen

Sonja hade ett festligt inlägg om shoppingvanor.
Jag blev ju också nyfiken. Så VAR handlar ni och VAD handlar ni alltid när ni storhandlar och vad handlar ni aldrig?

Jag handlar nästan alltid på Coop forum. Väljer oftast ekologiska alternativ.

Alltid:
Grönsaker till förbannelse (men alltid gurka, tomat, isbergssallad eller kruksallad)
Persilja och gräslök
Frukt: banan, äpple, apelsin
Potatis
Lök och purjolök
Krossade tomater
Champinjoner
Pasta av nåt slag
Ekologisk lättmjölk
Flytande smör- och rapsolja
Yoghurt eller fil
Matlagningsgrädde
Creme fraiche
Brämhults morotsjuice (eller annan färskpressad) eller proviva
Ekologiska ägg (borde alla köpa)
Kött av något slag (nötfärs, kycklingfilé helst färsk, falukorv, fläskfilé)
Fisk (lax, torsk, rödspätta eller kolja)
Bröd, alltid olika
Coops våtservetter.

Aldrig:
Brysselkål
Leverpastej
Kaviar
Fryst potatis (undantag pommes)
Färsk fisk från disken (det är ju sååå dyrt, men vill helst av allt)

Det går bra att vara anonym också :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo precis;) Kommer förmodligen läsa ut den på nån timme och sen springa iväg och köpa nästa bok... om jag känner mig själv rätt.

ojoj, vi har nog mkt mat som anses som skit! hahah ska se om jag vågar ;)

Anonym sa...

Klart att momma ska få mönstret t tofflorna om hon vill *ler*

Klappa magen och ha det gott !

Anonym sa...

Vad kul grej!

kram till dig!