Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

onsdag 4 mars 2009

Den där bilen

Tror inte att jag berättat att jag råkade krocka våran bil härom veckan. Ja, pinsamt nog. Inget allvarligt eller så, men hela motorhuven behöver bytas. Den ser liksom ostruken ut..

Vi har efter detta inte fått upp motorhuven, så idag ringde jag till skadebesiktningen och frågade om de kunde hjälpa mig. Vi har en tid där senare i mars, men behövde fylla på lite saker där. Han beskrev hur jag skulle göra och så, men jag fick verkligen inte upp den. Drog och slet så mycket jag vågade. Men nä. Så jag stack dit (på vägen hem från barnmorskan) för att få hjälp att öppna motorhuven. Där var såklart alla mekaniker på lunch men en kille som var där hängde med ut och kollade. Han rekommenderade dock att vi inte skulle öppna den, för då kanske vi inte skulle kunna stänga den. Men redig karl som han var så ringde han till en annan verkstad där vi kunde komma direkt. Har ni hört.

På vägen från barnmorskan ringde även svärmor och frågade om jag var i krokarna och ville luncha i Täby C. Hur perfekt som helst, så innan jag åkte vidare till nästa ställe, stannade jag och pratade lite hus, Korv och bebis över en lunch.

Väl på nästa ställe fick jag hjälp direkt och det krävdes visst 3 grabbar för att få upp motorhuven. Inte så konstigt att jag inte fått upp den. ;)
Jag var där en halvtimme och under tiden gjorde han en skadebesiktning och bytte motorhuven (!!!). Fatta att dom bytte den direkt. Så nu har jag en fin blå motorhuv till våran fina silvergrå bil. ;) Utan grill dessutom. Blev lite svettig innan han berättade att jag skulle komma in nästa vecka för resten av grejerna som skulle fixas, lackering av huven och isättning av grillen då.

Så nu är jag jävlar trött i den trinda gravida kroppen.
Ska lägga mig och kolla lite på fem myror är fler än fyra elefanter med Korven. Najs.

4 kommentarer:

Anonym sa...

He he.. vilket äventyr du haft idag..vad fast den måste ha suttit, men bra att huven är bytt..
Skickade ett litet paket förrut idag.. ;)
Kram till er

Veronica sa...

Musseblomman: Ja den satt stenhårt!! Åh va spännande, får se om det hinner komma innan helgen då. :)

Anonym sa...

Haha.. jäklar, 3 grabbs alltså... Sjysst att ni inte behövde lämna ifrån er bilen iaf. Men den måste se grymt snygg ut nu. ;-) Precis som min storebrors ena bil, den är mörkblå med vinröd grej nedanför motorhuven(kan ju inga bildelar)

Veronica sa...

Linda: Ja, den är läcker som fan!!