Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 30 mars 2009

Övertrassering

Så fort klockan slår över 12 får jag en plötslig invertes röst, som säger åt mig att jag måste gå och lägga mig NU. Nunununununu. Ungefär som den där marschmusiken på IKEA när stängningstiden är övertrasserad.

Dessutom ska jag gå och dricka ett glas vatten, så jag får gå upp extra tidigt.
Ni vet, gravid, ett spädbarn som fyller hela magen. Sparkar loss på de inre organen. Lite så.
Ska även sno tillbaka kuddarna från den sovande kleptomanen. Jomenvisst behöver man fyra (normalstora) kuddar i en barnsäng när man är 2,5 år.

4 kommentarer:

Lina sa...

Jag läser den andra boken nu, men har snart läst ut den. Vet du om den också kommer bli film?


hahah jag måste ha 2 kuddar för att kunna sova ;)

Veronica sa...

Lina: Japp, de håller på att spela in den nu. Grinade du också i början, eller var det mina gravidhormoner??

Jag vill också helst ha två kuddar. Så det gäller att snatta tillbaka dem när man lägger sig. ;)

Linda sa...

Men.. C då! Sover han på dem oxo?

Veronica sa...

Linda: Ja han ska ligga på allt, ibland har han världens berg av saker!