Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

onsdag 11 mars 2009

Rena rama ramadan

Jahapp, då var det dags att börja fasta nu då. Ja, ni läste rätt.. Fasta och inte ens dricka vatten när jag vaknar imorgon.
Ska till provtagningscentralen och tömmas på lite blod, plus glukosbelastningstest tidigt imorgon. Ja eller efter att jag lämnat på dagis, så klockan hinner väl bli runt 9 (ok, 9.30 då). Sen får jag dessutom dricka nån sockerlösning och sitta där och glo i två timmar. Man får inte gå nånstans heller och inte äta.. Får ta med mig boken i telefonen och kanske nåt annat att roa mig med. Lyxa till det med nån tidning. Sju miljoner år sen jag köpte en tidning... Vad ska man läsa då?

Jag plågas på detta sätt frivilligt eftersom jag är med i ett kostprogram för gravida. Nån dag ska jag berätta allt om det också.

5 kommentarer:

Smulan sa...

Usch å fy och blää. Jag har gjort glukosbelastningar 5 gånger med Amanda. 3 gånger med Natalie.

Det är det absolut äckligaste jag nånsin druckit. Jag spydde de första gångerna innan jag fick veta att man fick ta en citron och suga på mellan klunkarna. Då gick det lättare.

Usch ja hoppas du inte tycker det är lika äckligt som jag...

Lycka till!

Anonym sa...

Näää... fy för fasta. Inte för att jag är i ngn matglad period direkt och säkert skulle kunna vara utan mat 12 timmar om det skulle behövas.
Men man vill ju ha möjligheten att få äta... lixom.

Ting sa...

Inte kul med glukosbelastning!
Stackars dig!

Anonym sa...

Låter besvärligt.. hoppas det går bra. Kram kram

Veronica sa...

Det gick ganska bra! Men det har ni ju kanske redan hunnit läsa. ;)