Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

söndag 29 mars 2009

Magen

Har varit seg idag. Eller halva jag i alla fall, vilka delar det nu räknas som. Andra halvan har det varit en jävla fart på. Det är lite fajt i magen, tarmarna mot parasiten/mig. Eller jag vet inte om parasiten är med i mitt lag. Han better be om han inte vill ha mobiltelefon när han blir 15.

Passade dock på att vara lite driftig på morgonen. Målade de där jävla tavellisterna som legat och glott på mig från byrån varje dag. Beställde IKEA familykort, fnaskat till mig ett nytt Lindexkort, blanketter från CSN, försökt förstå mig på vad försäkringskassan vill att jag ska göra innan jag föder, betalat räkningar, försökt fnaska till mig ett nytt ICA-kort, rensat i "inkorgen" i hallen och sorterat ut lite rabattkuponger från det övriga junket.

Känner mig som en ny kvinna idag ändå nu när jag tänker efter.
Har ni gjort nåt nyttigt idag?

4 kommentarer:

Lina sa...

Jag har storstädat,skurat golvet, gjort mat och shoppat. Rätt nyttigt ;)

Veronica sa...

Lina: Storstädat var inte dåligt. Vi skulle behöva en omgång här också!

Linda sa...

Jag gör sällan ngt nyttigt. Men jag har iaf påbörjat packningen inför flytten. Det är duktigt. ;-)

Veronica sa...

Linda: Ah det är ju bra!!! Snart är det dags.