Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

lördag 21 mars 2009

Lördagsaktiviteter

Riktigt fint väder har det varit idag. Lite trist att bara sitta hemma och glo då. Så jag släpade ut killarna för en promenad till bibblan vid Täby C. Eller ingen av dem var väl speciellt motsträvig idag. Barnavdelningen på bibblan där är verkligen mysig och ungarna kan roa sig rätt länge innan de tröttnar. Medan Caesar + pappa var och lekte, passade jag på att titta ut lite böcker till mig själv. Hittade några böcker om akrylmålning, ska bli spännande att få lite inspiration. Caesar fick låna en bok och tre CD-skivor med barnvisor. De flesta av CD-skivorna är oftast bara skräp, men hittade en skiva som verkar rätt bra. Det är rätt praktiskt att låna dem, man vill ju inte köpa grisen i säcken. Karln passade på att låna språkkurser på ryska och franska. Kanske kan lära mig lite av dem också. Kan ju vara passande att veta hur man konverserar på franska på stranden.. Nä, inte så användbart för mig just nu kanske. Tyvärr får jag väl lägga till också. ;)

Tiden gick fort, och plötsligt var det dags för lunch. Vi gick förbi ett konditori och köpte med oss lite nam nam och gick sedan till restaurang Tegelbruket för lite lunch. Mycket trevligt att sitta med lilla familjen och luncha lite i lugn och ro. Efter vi smällt i oss all mat och mumsigheter gick vi mot bussen. Ingen orkade gå hem, men det hade vi räknat med.


Efter att vi kom hem har vi lyssnat på CD-skivorna och jag har tvättat fönstrena (inte alla dock). Solen är lite väl avslöjande här på eftermiddagarna. Karln har skurat våran äckliga elgrill, så vi får väl se om den fortfarande fungerar sen. Längtar lite efter sommaren och grillkvällar, men synd bara att vi bara har balkong. Tur är ju att svärmor och hennes kille nyss köpt hus och flyttar in i Maj. Kommer nog bli frekventa där. Skulle visst även kanske få vara husvakt i sommar, då blir det grillkvällar kan jag lova. Då får ni komma. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt med lunch ute.

Vi hade skitkallt väder igår...och idag ser det ut som...brr.

Kramar

Anonym sa...

Vilken mysig dag ni haft.. Kul att dom köpt hus.. mina fönster är inte så rena heller, måste ta tag i det snart.. :)