Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

söndag 1 februari 2009

Min Bokylla


Just nu håller jag på att inventerar, så lämna en kommentar sålänge. Kanske om boktips eller bok-o-tips ;)

Är det kommatecken mellan böckerna som en författare skrivit ingår de i en serie. Är titeln på både svenska och engelska har jag läst båda.


Skönlitteratur

Andersen, HC - Sagor och berättelser 1835-45

Andrews, Virginia - Vindsträdgården, Blomblad för vinden.
Binchy, Maeve - Eldflugornas sommar
Brown, Dan - Da vinci koden (läst, men har ej), Änglar och demoner/Angels and demons.

Dirie, Waris - En blomma i afrikas öken.


Gynning, Carolina - Ego girl.Harris, Charlaine - Dead Until Dark, Living Dead in Dallas, Club Dead, Dead to the World, Dead as a Doornail, Definitely Dead, All Together Dead, From Dead To Worse, Dead and gone (ljudbok)
Indridason, Arnaldur - Vinterstaden
King, Stephen - Pestens tid. Carrie. Det. Stark. Geralds lek. Förbannelse. (läst dessa, har ej) Om en buick 8.
Koontz, Dean - Phantoms (ljudbok). Odd Thomas, Forever Odd, Brother Odd, Odd hours (ljudbok). Psykopaten. Himlen är nära.


Larsson, Stieg - Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden, Luftslottet som sprängdes (bok & ljudbok).

Lindeborg, Åsa - Mig äger ingenMeyer, Stephenie - Twilight, New moon, När jag hör ditt hjärta, Breaking Dawn (ljudbok och bok). The host (ljudbok)



Nesser, Håkan - och Piccadilly circus ligger inte i Kumla
Niemi, Mikael - Populärmusik från Vittula
Pullman, Philip - Guldkompassen, Den skarpa eggen, Bärnstenskikaren.
Remarque, Erich Maria - På västfronten intet nytt
Rowling, JK - Harry potter och/and/og: de vises sten, hemligheternas kammare, fången från Azkaban (har även läst på dessa på isländska), den flammande bägaren/eldbikarinn, the order of phoenix, the half-blood prince, the deathly hallows.

Trenter, Stig - Tragiskt telegram.

Wahlström, Margareta O - Kirre
Withfield, Kit - Nattvakt

 





Ej läst ännu
Brown, Dan - Digital fortress. I cirkelns mitt/Deception pointLaxness, Halldór Kiljan - Íslandsklukkan/Islands klocka (översatt i samma bok)Östergren, Klas - Fantomerna
Ljudböcker:
Indridason, Arnaldur - GlasbruketRydberg, Carina - Den som vässar vargars tänder
Sigurdadottir, Yrsa - Den som gräver grav
Theorin, Johan - Nattfåk




Studentlitteratur och faktaböcker

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var ju fränt.. ser fram emot att få lite egna tips på så vis. ;)) kommer jag på nåt tipsar jag givetvis..

Anonym sa...

Ett litet tip jag kom på:

Arnaldur Indridason - Glasbruket
Arnaldur Indridason - Vinterstaden
Arnaldur Indridason - Änglarösten
plus några fler titlar av honom.

Där kanske du känner igen dej. Det utspelar sej i och runt Reykjavik..

Anonym sa...

Jag älskar deckare! Mari ljungstedt, Camilla läckeberg! Hmm... Virgina Andres böcker tycker jag är väldigt bra! Har läst hela serien om Heaven(flickan från himmeln) sjukt bra!

Anonym sa...

Jag fb:ade dig om tips och o-tips för att jag "slarvat bort" den här sidan men nu när jag hittat hit igen så kan jag ju skriva tipsen här :-) Fast jag såg att du redan skrivit upp Johan Theorin - Nattfåk så jag får väl tipsa om Skumtimmen av samma författare istället ;-) Och o-tipset är då Patricia Cornwell The front enbart för att hela boken är skriven i nutid! Han gör si, hon gör så... Shitty shitty bang bang säger jag.