Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

torsdag 12 mars 2009

Glukosbelastning

Nu är det över för den här gången, tack och lov!
Åkte snällt dit (till provtagningscentralen) och fick först sitta och vänta 50 min. Men det är väl okej, om man inte vet att man ska sitta där ytterligare 2 timmar till. Sockerlösningen var inga problem att dricka, men efter jag suttit där i 70 min började jag bli kallsvettig, illamående och yr. Svimfärdig med andra ord. En känsla jag inte riktigt gillar. Svimmade som tur inte.

För övrigt är väntrummet på provcentralen ganska trist. Mycket äldre, några gravida och några andra vanliga (dom såg vanliga ut i alla fall). Roade mig med att läsa gratistidningarna City och Metro. Eller bläddrade igenom och gjorde sen sudokuna. En stund mådde jag ju illa och höll på svimma, så där dödade jag lite tid. Sista 40 min lyssnade jag på ljudbok.

När jag kom dit hade jag 4,5 i blodsocker och efter en halvliter äckelpäckel och 2 timmar senare hade jag 5,6. Vilket var bra som tur är. Ingen diabetes på mig då. Inget jag trodde heller, men alla i programmet måste göra detta test. Ska beklaga mig för de andra på vattenjumpan sen. ;)

4 kommentarer:

Smulan sa...

Usch å fy, så du lyckades få i den skiten?

Skönt du inte hade högt socker.

Ja blir också sådär kallsvettig och illamående. Skitäckligt å ha tom mage å sen fylla på me rent socker :-S

Veronica sa...

Smulan: Nä, usch det är inte alls trevligt. Hur kommer det sig att ni fått göra det så ofta??

Anonym sa...

Usch ja....att dricka är ju inte så farligt men att vänta. Gah...känns som om man sitter där och väntar i en vecka minst. Supertråkigt.

Anonym sa...

Vänta är ju trist. När man sitter själv. Vad gör man lixom? =/

Ingen diabetes, det var ju skönt!
Vad kommer härnäst? Ska du göra många fler provtagningar?