Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 24 mars 2009

Snabb korvgulasch

Dubbdäck heter piggedäck på norska, det ni. Nä nu ska jag umgås med karln.

Det här var en ganska enkel korvgryta, blir lite roligare om man har i kryddkorvar, tex choritzo och kanske några tama grillkorvar för de små. Det går ju att dela upp sen. Caesar åt dock mest bröd och spat, men så är han ju lite kräsen ibland. :)

Snabb korvgulasch med vissen persilja.

8 st potatisar
6 dl buljong
600 gram falukorv eller motsvarande mängd skivad kryddkorv eller grillkorv
0,5 msk paprikapulver
2 msk tomatpuré
1 st gul lök
1 st röd paprika
persilja

Skala och skiva potatisen och koka den mjuk i buljongen, ca 10 minuter. Tillsätt tomatpuré, paprikapulver, gul lök, paprika. Koka paprikan och löken mjuka, skär i skivor och stek korven lätt under tiden. Släng i korven och låt alltsammans bli varmt, smaka av med salt och peppar, strö över hackad persilja och servera. Gärna med bröd till.

(källa)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du...jag har faktiskt funderat på det. Men då måste jag flytta alla filminlägg osv till den kategori dom ska vara i och det tar ju evigheter. Tror jag?

Anonym sa...

ojoj vad gott detta lät! Ska försöka mig på detta i helgen;)

Veronica sa...

Lina: Ja prova, men ta ett mumsigt bröd till. Tex bruschetta. Så löjligt enkelt!