Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

onsdag 18 februari 2009

Tortellinigratäng med korv och blomkål

Idag rotade jag fram lite saker ur kylskåpet (som var på väg att gå ut själva annars). Det blev en tortellinigratäng med korv och blomkål. Det är bra att smyga ner blomkålen i gratängen, då äter även de kräsna killarna. ;)

16 prinskorvar
1 paket färdig tortellini med skinka
1 litet blomkålshuvud
3 dl matlagningsgrädde
150 g riven ost (för gratäng)
salt & peppar

Koka blomkålen så den nästan är klar. Skiva och stek prinskorven. Koka tortellinin enligt anvisning på paketet. Då allt är klart, blanda ihop allt i stekpannan och häll på grädden. Låt allt koka upp och salta och peppra. Överför röran till en ungssäker form och strö över osten.
Gratinera i 200 grader i mitten av ugnen i 15-20 min.
Servera med en fräsch sallad också. ;)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... där fick du till det, din skojare!

Underbar fantasi du har. Eller sökte du på ngt recept?
Jag saknar ugnan lite grann... måste jag säga... =/

Kramis!

Veronica sa...

Linda: Jag hittade ett liknande recept, men det var med bacon, tortellini, grädde och ost. Hade inte bacon hemma så det fick bli korv hehe.