Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 9 februari 2009

Bilder & sanningar

Jag har fått två utmaningar av Magdalena. Den första går ut på att man ska gå in i bildmapp 6, välja bild 6 och sedan utmana 6 nya.
Jag utmanar: Linda, Susan, Smulan, Emilix och Lina (fem räcker väl ;) )

Eftersom bildmapp 6 bara innehöll två bilder, tar jag nr 4 i bildmapp 7. Bilden föreställer min lilla Caesar som är knappt 2 år, påväg till dagis.


Den andra utmaningen går ut på att berätta 7 sanningar om sig själv. Jag ska i min tur utmana 7 andra och meddela dem om utmaningen.
Jag utmanar: Linda, Susan, Smulan, Emilix, Lina & Mamsen (Blir bara 6 här, man känner ju inte hela världen hehe)

Ok, nu ska vi se

1. Jag är en tidsoptimist (så säger vi som är slarviga på att komma i tid när det inte är så viktigt). Det går liksom inte att ställa om klockan i huvudet.

2. Älskar att sova i en renbäddad säng. Det gör väl de flesta kanske, men så är det i alla fall. ;)

3. Trots att vi bott i våran lägenhet i snart ett år, har vi nästan inga tavlor uppsatta. Ok, gillar inte att göra hål i väggarna om jag inte är sääääkert på att den ska hänga där lääänge. (trots att vi har både spackel, sandpapper och färg för att göra en cover-up).

4. Somnar lätt som en plätt om jag lyssnar på ljudbok på kvällen. Japp så är det nu för tiden. Det är lite jobbigt att försöka komma ihåg var man var nånstans bara....

5. Min lilla sprattelfisk i magen är ca 30 cm lång nu. Fattar ni, som en linjal typ. Ah, det går för fort, jag är inte redo än.....

6. Börjar på vattenjumpa på torsdag. Japp, jag och typ 8-10 andra gravida morsor ska plaska och skutta runt i vattnet. Gravid, februari, blek, fet, utdaterad baddräkt/bikini, you-name-it. Det blir kuuuul :P.

7. Trots att jag oftast är slarvig är jag perfektionist och är sällan helt nöjd över något. När något väl görs, ska det göras ordentligt. Som tur är kan jag leva med vetskapen om att allt inte är perfekt jämt (utan att bli stressad och nervös och sånt).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman. Utmaning nr 1 är gjord och utmaning nummer 2 får jag ta senare=)

Kramar

Anonym sa...

Va han e söööt, lillkorven.. :)

Veronica sa...

Susan: Great!

Musseblomman: Han är söstast i världen!