Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

söndag 8 februari 2009

Preggo och dagis

Jag är ju som sagt lite gravid nu. Har börjat bli sådär läckert vattensvullen i kroppen. Stel och osmidig är bara förnamnet.
Vi var därför ute en sväng och promenerade. Vi gick även förbi ett dagis som Caesar har fått plats på i augusti. Vi vet inte om vi ska byta dagis eller ej, han har det bra där han går, men det här dagiset ligger närmare. Det gör att vi slipper ta bilen varje gång, för dagiset ligger bara några minuter bort. Jag ska dit på torsdag och kolla läget med dem i alla fall. :)

Nä nu blir det kräääm till min lilla Korvrumpa.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag lagat till kasslern.. Det blev smarrigt.. bytte ut dijonsenap mot mormorsgruvans honungssenap..;)
Det gick lika bra..
mums, mums...

Anonym sa...

Du har blivit utmanad i min blogg :-)

Anonym sa...

Jag skulle inte byta om han trivs! Det är inte helt lätt att hitta bra dagis...

Anonym sa...

Häääj!

Emilia har fått plats på Enens förskola och ELla oxo - har tackat ja och behöver bara skriva på kontrakt. Förra veckan fick Emilia plats på Vallpojken oxo.... Otroligt... saknas bara ett hem!

Anonym sa...

Ella får väl plats hon oxo, snart. ;-) Hon har plats 3 (fick d på en gång) på det dagis där Emilia går på nu. Fast det var över 100 sökande, enl Es ped.

Anonym sa...

haha... ja, visst är ICA stop svindyra. Men jag menar blöjorna! Har man ICA-kort så får man ju ett libero/pamperspaket för 79 kronor. Vilket är superbilligt jämfört med 98 och 99 som jag får ge på WIllys/Ica Kvantum i Sickla. =D

Har man en kupong på 30/50 kr så är det rena rama drömmen. ;-) =)