Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 24 februari 2009

Frukosthandling

Imorse insåg jag att jag bara hade skräp till frukost hemma. Nä okej, jag insåg väl det för ett par dar sen, men idag gjorde jag något åt det. Har käkat vit formfranska med ost eller marmelad eller annat slisk. Eftersom jag nu kan blir trött (pga the parasit from hell i magen) lite beroende på vad som stoppas i mig, åtog jag mig en tripp till svindyra men ack så trevliga ICA stop (där blöjorna kostar 79 spänn om man har ICA kort, tips tips). Som ni ser slinker det alltid med en massa annat när jag är på affären och lyckades nog handla frukost till en hel skolklass. Eller ja, kanske en komvuxklass med tanke på vad som köptes. ;)


Väl där kunde man verkligen inte missa att det var fettisdagen idag. Hade mina planer på att baka egna semlor i år, då kan man göra dem lite mindre och utan mandelmassa. Är inget fan av det så jag hoppar gärna över. När jag var yngre åt jag ett år sååå många semlor att jag stod över i flera år efter det. Nu har jag börjat äta det igen, men efter en liten provsmakning på affären härom veckan mådde jag riktigt illa. Men det var nog bara parasitens fel (rätt?).

Handlade även lite zucchini och aubergine som ska ingå i kvällens rätt. Skaffade även selleri ifall det skulle vara i, men det skulle det inte. Kan ni gissa vad det blir? Man tillsätter bla lök, paprika och krossade tomater.. :)

Detta skjöljde jag ner tabletterna med. Nu ska jag ägna mig åt nåt mer vettigt!!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...jag får också alltid med mig mer än vad jag ska då jag handlar=)

Kramar

Anonym sa...

Snyggt är det här nu. undrade vad som var på G i går när det var stängt här.. he he..

Den butiken gillar jag skarpt också.. (Kommer ihåg när vi åkte dit första gången, tidigt på morronen. Mysigt.. )

Bra att ha lite krubb att välja emellan. Mycke smarrigt du handlat..
Vi ska bli bjudna på semla på jobbet idag.

Veronica sa...

Susan: Ja, man springer iväg och säger "ska bara handla mjölk" och kommer hem med två kassar mat!!! :-O

Musseblomman: Va snälla de är, vi får se ifall R och C har smaskat nåt när de kommer hem sen :). (går nog i mer, hehe)

Anonym sa...

Jag vill gärna äta frulle hos dig när du shoppat loss på Ica stop! Värsta buffén lixom! ;-) =D