Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

lördag 21 februari 2009

3-vlig kväll

I brist på fantasi blev det kotletter med ungsbakad potatis. Hittade sån där minipotatis i affären och var tvungen att prova dem. De visade sig vara väldigt goda efter en repa inne i ugnen. :) Gjorde även lite misslyckad typ svampsås och hade färdigköpt bearnaisesås till (det var inte samma svampsås som i receptet).

Vet inte vad det är med mig, men har blivit oerhört kräsen med maten. Gillade inte svamparna och inte den extrakryddade bearnaisesåsen (men den åt jag i alla fall ändå). Det är ju oftast dyrt att vara kräsen, passar inte fattiglappar som oss. ;)



Sagt och gjort "tittade" vi hela familjen på melodifestivalen. Caesar var dock endast intresserad när det fanns naturgodis serverat i skålen. Men vid 21-21.30 tiden började Konstapeln se lite mosig ut, så då var det dags för kvällsbus och välling bredvid farsan i soffan.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Var Melodifestivalen bra då? Jag kollar inte då jag tycker att det spårar ur...hehe.

Maaten ser god ut tycker jag.

Kramar

Veronica sa...

Susan: Äh, det var väl som vanligt. Lite konstigt med den nya röstningen, men kul att se showerna. :) Jo annars var maten god. :)