Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 9 februari 2009

Skomakaren

Var en sväng till Täby C för att lämna in mina kära gamla slitna skor till skomakaren. Men de var tydligen ett hopplöst fall. :/

Eftersom jag då inte hade några vinterskor alls, släpade jag med mig Caesar (utan vagn) runt på alla skoaffärer. Tillslut hittade jag några som dög, de var inte skitsnygga, men de dög som sagt. Hade kunnat leta runt lite mer, men de skulle heller inte vara så dyra. Vi är fattiga som kyrkråttor nu.

Wedins i Täby C hade tydligen total utförsäljning så de kostade bara 249 spänn (halva reapriset). Äntligen kan jag ställa mina trasiga fodrade gummistövlar på hyllan (de syns i bakgrunden). (Ja, och de fina skinnstövlarna jag köpte för inte såå länge sen har tyvärr blivit lite tajta att få på sig.. Svullna fötter/ben var det ja.) (Parentes igen, det var visst nästan ett år sen jag köpte dem!!!! Tiden går fort när man har roligt (eller barn)).

Eftersom Caesar varit så duktig och traskat med sin morsa runt i alla skoaffärer i Täby C, så fick han en mjukglass. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte heller några vinterskor... Går omkring i mina gympadojjor...

Anonym sa...

Duktiga Caesar! Klart han är värd en glass efter att ha tvingats med mellan olika skoaffärer. ;-)
Emilia hade bara rymt, oavsett affär.

Veronica sa...

*Linda:* Ja han brukar också bara springa runt, men nu lyssnade han jättebra. Fick såklart gå runt i affären och titta lite, så man hade inte världens lugnaste stund ;). Synd att man inte litar på dem mer.