Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 27 februari 2009

Buss efter vattenjumpa

Igår var jag på vattenjumpa igen. Hade på mig en överdel jag köpte för Å T T A år sen. Fattar ni hur gammal den är. För åtta år sen var jag Aupair på Island. Familjen åkte då till Canada och var där i en månad, det var där jag köpte den. Tror det var på nåt ställe i Woodstock, fast inte The Woodstock. Finns tydligen fler.. Den är läckert neonrosa med vita kanter och ser ut som en top, ingen trekants. Hade jag haft trekant då hade dom hoppat ur så mycket som man bäljar runt i bassängen.

Av-algad och färdigbadad skulle jag åka hem kommunalt (åka buss med andra ord). Hade kollat upp att bussarna gick var 5:e minut och stressade inte speciellt mycket. När jag kommer och vaggar typ hundra meter bort ser jag en buss åka. Naturligtvis var det så att just efter 17.15 gick de var 10:e minut. Det är mycket för en "stockholmare".

Medan jag satt där på bänken och väntade kom det minst 15 andra personer och började ställa sig i kö. Folk är så jävla skitnödiga ibland. Vad är 15 pers på en dragspelsbuss.

När bussen kom så gled jag iväg till dörren och väntade på att de här skitnödiga personerna skulle gå på, när en utländsk man (snygga kläder och allmänt välrakad) ser att jag (som är kvinna, gravid, osmörjd, osminkad och blött hår) står och väntar. Han tittar sådär lite hedrande eller typ avgudande på nåt sätt och stannar och låter mig gå på. Tror jag mumlar tack, inte så lätt när man har ljudbok på nästan högsta nivå i öronen (bussarna låter jävligt mycket).

Efter det kände jag mig ändå ganska fräsch. Eller i alla fall avgudad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns artiga främlingar där ute ändå. ;-)

Det är fan inte klokt! Sågs vi för en vecka sedan?? Det var ju lixom igår...

Anonym sa...

Inte ofta folk är vänliga i dagens läge så det var snällt=)

Kramar