Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

torsdag 14 maj 2009

v37+5 ta det lugnt

Var så himla trött igår, så jag ställde in lunchen med dagismorsorna. Tog igen det idag med lite frukost hemma hos en av mammorna. Hon har också två barn, den älsta som Caesar och den yngre drygt 6 månader nu. Jag frågade henne om hon kände igen det här onda, och hon hade visst haft likadant. Tydligen kan man få så om man anstränger sig lite (som jag misstänkt). Det var då förmodligen ligamenten/musklerna. Man skulle då lägga sig ner i 10-15 min och om det kändes likadant då, skulle man höra av sig (till barnmorskan eller så alltså). För mig har det ju försvunnit när jag legat på soffan en stund (allt annat är nämligen oumbärligt). Känns skönt att reda ut såna här frågetecken. Man är ju inte expert för att man varit gravid en gång innan.

Har lyckats samla på mig en ansenlig mängd vatten nu (igen). Det är fint när det till och med tar emot lite när man ska knyta nävarna. Hej hej prinskorvsfingrar.


Kulan & co i hela 37 veckor och 5 dagar. Ca två veckor till beräknad förlossning
(med andra ord ca 1-3 veckor till ankomst)

8 kommentarer:

Susan sa...

Usch ja...det där mins jag med vätska. Jag kunde inte ha vanliga skor på mig utan fick köpa sandaler med reglerbara remmar. Åhhh, fy för som jag såg ut i slutet med Eliott...haha.

Nu är det verkligen inte långt kvar gumman. Härligt=)

Kramar

Lina sa...

Shit bara 2 veckor kvar!! :) Vad tiden går fort! Jag som fick för mig att du och Madde låg på ungefär samma tid.. men ikke ;)

Smulan sa...

Hoppas ni hinner flytta klart innan bebisen vill ut. Gick du över nåt med Ceasar??

Smulan sa...

Äh vafan, den haka upp sej, det är inte jag som stammar =P

Veronica sa...

Susan: Haha, ja mina gravidsskor är till och med liiite tajta nu.

Lina: Ja nu är det spurt! Madde ska väl ha några månader efter mig. Kommer inte exakt ihåg när. Madde vad har du för BF?? :)

Smulan:Kommer hit och spammar. ;)
Jag gick över en vecka. Flytt blir nångång 26-28, om vi nångång får klartecken om att vi kan flytta detta månadsslutet!! :/

Caroline sa...

Wiiie vad mysigt : )

Magdalena sa...

Ååh, det börjar närma sig!!! Melvin kom ju i v 37+3 :-) så man vet aldrig...

Veronica sa...

Magdalena: Javisst. Caesar kom en vecka på övertid, så jag tror nog att denna i alla fall inte kommer tidigare.