Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

torsdag 7 maj 2009

Lägenhetstittning

Igår tittade vi äntligen på lägenheten. Eftersom den ligger på samma gata och lägenheterna är likadana överallt, var den ungefär som jag tänkt mig. Har varit inne hos grannen rakt över och planlösningen är precis likadan. Köket var dock väääldig slitet. Golvet lite trasigt, ja det där hemska rödflammiga. Lådorna var jätteslitna och saknade färg i kanterna. Fläkten var av modell brun/orange och kaklet gult. Ett plus var att det var ny spis och nytt kylskåp (eller i alla fall likadana som vi har). Badrummen var väl inte i toppskick heller. De tre sovrummen var tapetserade i blått, lila och rosamönstrad. Hallen i grått (den färgen var rätt okej faktiskt). Köket någon mönstrad ljus blomtapet och vardagsrummet något artistiskt mönster i beige/rosa/vit/osv. Vi är lite kräsna med tapeter och har för enkelhetens (och billighetens) skull bara vita och antikvita väggar i våran nuvarande lägenhet. Vita väggar är lite enklare att matcha med beige/gult golv, grönt golv och mörkbruna lister. :P Gör sig faktiskt riktigt bra till det gröna golvet och gröna kaklet i köket! Dessutom är de här lägenheterna lite mörka trots stora fönster, vilket ljusar upp dem något.
I den andra lägenheten är golven i sovrummen desamma som här, men i kök och hall, där våra gröna är, är det rödflammigt (riktigt hemskt om jag får säga mitt). Vardagsrummet är parkett, dock väldigt sliten (både i lägenheten här och där).

Badrummen var inte nyrenoverade, utan hade grönt plastgolv och vitt kakel med en gul hemsk rand horisontellt genom hela rummet. Till på köpet var toaringen och locket blåa på ena toan. Handfaten och badkaret var okej, men resten skulle vi kunna kasta ut! Dessutom hade någon tidigare hyresgäst borrat hål i kaklet och lämnat det så (hade det varit de som bodde där nu, hade det ju suttit hyllor uppe).

Som ni hör var det ju inte direkt toppskick, så vi gick hem och funderade och funderade. Vi vill ju trots allt ha större lägenhet, men det känns dumt att flytta från denna som har en bra standrad. Vi har nu nyrenoverat badrum som är helkaklat och fräscht. Vårat krav blev då att vi flyttar om vi får renoveringar gjorda. Främst köket (senast i år) och gärna badrummen vid senare tidpunkt.
Min dealare till karl har med instruktioner från mig pratat med dem idag och de ska göra en besiktning av den andra lägenheten så snart som möjligt. Köket måste de ju bara gå med på.
Tyvärr så blev det inga bilder på nya. Men ska se om jag kan rota fram några på våra rum här.

Ni hittar bilder här
och i gamla bloggen här från ca 2008-02-20 och framåt

3 kommentarer:

Susan sa...

Nja...det lät ju inte riktigt ok tycker jag men renoverar dom så blir det kanske bra?

Kramar

Susan sa...

Ja, jättekonstigt är det. Jag tänkte också att det kanske är efter hela kaos historian men jag tycker att det är ju ändå ett tag sedan och jag har ju haft en fungerande menstruation efter det. Mysko mysko. Avvaktar lite för att se.

Kramar

Lina sa...

Hmm låter som det är lite väl mkt "fel". Sjukt svårt att hitta en lägenhet som passar in på alla ens krav ;) Vad fint ni har nu försten!! Älskar er stora soffa!