Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 29 maj 2009

v 39+6, BF

Nu är det tomt i vardagsrummet, men golvsliparen vabbar idag. Han bad att få komma imorgon istället, men bara det blir gjort nångång så är jag nöjd.

Jo på ultraljudet uppskaddades hans vikt till ca 4,2 kg. Nästan som Caesar som vägde 4185 g när han föddes. Viktuppskattningarna är ju inte precis exakta, men ett hum får man ju. Inget som varnade för ett kejsarsnitt eller igångsättning i alla fall.

Det är väl ingen som har missat att han är beräknad idag. Det är ju alltid en milstolpe, även fast det inte händer något just idag. Än så länge har jag inga förvärkar, men nu känns det att han är fixerad och startklar i alla fall.

Nä nu ska jag gå och äta något, för hungrig är jag minsann hela tiden. Jag och mina fotbollar till fötter.

4 kommentarer:

Susan sa...

Han kommer den 3:e;)

Kramar

Anonym sa...

Lördagen är inte slut ännu så den lille har lite tid på sig ;)
Förstår precis vad du menar med fotbollsfötter och hunger..menmen det är bäst att vi äter på oss lite eftersom vi ska vara med i en förlossning som kommer ta all energi vi har.
Hoppas att de servera mig cola under tiden jag pressar ...ha ha...hör av dig så fort det är på g...kram och pussa c från mig
tant suss

Musseblomman sa...

Nu ni, suss, smulan, och alla andra kan jag meddela att idag söndagen den 31 maj på självaste mors dag fick Veronica o R en liten kille. 9.55 föddes han. Fler detaljer kommer senare eller meddelas av Veronica när hon kommer hem.. Allt gick bra i alla fall. De åkte in kl 7 i morse så det gick väldigt fort den här gången.. Skööönt.
Hälsar en glad o lycklig Mormor

Christina sa...

GRATTIS till både er och den nyblivne storebrorsan!