Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 25 maj 2009

v 39+2

Föder jag inte efter den här flytten, slutar jag helt att tro på att sånt hjälper för att sätta igång en förlossning. Thats for sure! Inte för att jag egentligen någonsin trott att sånt ska funka. Häromdagen hade jag en svag värk i bäckenet och blev verkligen livrädd att det skulle vara dags. Hade till och med svårt att sova (då är det inte illa alltså). Men den var så svag så jag visste väl egentligen att inget skulle hända. Jag har verkligen inte tid att föda ännu. Känns knäppt att priot ska ligga på flytt så här i slutet, men jag har ändå trott att jag ska gå över tiden ändå. Vore ju så jäkla typiskt om jag inte skulle det. Sist gick jag ju över en vecka och det var riktigt drygt! Rätt skönt att koncentrera sig på andra saker, när det väl händer har man ju ändå inget val. ;)

Annars är allt som vanligt. Han ligger rätt lågt och trycker sig lite nedåt så jag får springa på toa så fort jag reser mig upp. Förutom den där pyttelilla värken har jag inte känt någonting alls. Jo, har blivit ännu mer vattensvullen om det för det första är möjligt! Det har ju ändå varit ganska lindrigt tidigare. Men nu är händerna helt rödflammiga ibland. Fast jag antar att det också kunde ha varit värre. Hungrig är jag i alla fall, men har ändå nåt kilo kvar till maxvikten, eller hrm, det beror lite på när man väger sig. Kan diffa rätt mycket under en dag.

Jag kan tänka mig att det är några som är nyfikna och väntar lite på ett "vattnet har gått" eller "värkarna har startat" från mig. Jag får lova att meddela er innan vi åker in. Hinner jag inte det, får nu lusläsa kommentarerna, det är säkert någon nära bekant som fått veta nyheten.

Näpp, nu ska jag dricka två glas vatten och ta min dagliga dos järn och folsyra.

Inga kommentarer: