Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 25 maj 2009

Första gången hos tandläkaren

Idag var det premiärtur för Caesar hos tandläkaren. Han blir ju tre år den 17 juli, så det var dags för treårskontroll.

Dagen började med att jag fick väcka en alldeles trött och söt liten Caesar halv 7. Vi stressade iväg och var där prick halv åtta. Tur det, visste inte exakt var det låg heller. Allt var såklart väldigt spännande så han hade inte ens tid att leka vid det fina bordet i väntrummet (ja, vi fick vänta en liten stund ändå). När tandläkare Linn kom och hämtade oss följde vi med och gick in i hennes rum. Caesar satte sig duktigt i stolen och vägrade såklart gapa. Inte helt oväntat eftersom man måste trixa en heel del för att få honom att gapa hemma. Som tur var hade jag själv lekt tandläkare här hemma igår. Och enligt min inspektion var tänderna sådär riktigt mjölkvita och han hade 20 st. Hon frågade sen bara om vi borstade morgon och kväll och sa att vatten var det bästa mellan målen. Sen fick han en liten påse med sig hem innehållande en tandborste, två klistermärken och en broschyr (som jag inte ens tittat i). Ett väldigt lyckat besök trots att han inte gapade!


Väntrummet hos tandläkaren.

3 kommentarer:

Smulan sa...

Det är så vanligt att barnen INTE gapar första gången hos tandläkaren =) Jag va beredd på det, men vi hade övat och övat och mutat med mjukglass =P flera dar i förväg så hon gapade jättestort och va så duktig så.

Fast här får dom gå första besöket när de är 2. Sen vid 4. Sen vet jag inte när nästa blir??

Hoppas ni hinner flytta nu innan bebisen tittar ut =)

Kram

Veronica sa...

Jag försökte träna här hemma också. Men han gapar inte här heller. Kan gå ibland, men inte på beställning. Suck.

Här går de nästa om två år. Konstigt att det skiljer ett helt år mellan olika kommuner.

Susan sa...

Hehe...nä, att gapa hos tandläkaren brukar dom inte vilja. Eliott skulle inte ens sitta i stolen och var jätteanti...trots en massa förberedelse här hemma.

Kramar