Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

söndag 3 maj 2009

Norrtälje

Efter vi kom hem idag, var vi sanslöst trötta hela högen. Tar visst på krafterna att kolla in svärmors (/farmors/mammas) nya hus. Det var också en marknad i stan där som vi besökte. Knallemarknaden hette den visst. Var ganska värdelös, med kanske 15-20 marknadsstånd, men det är ju alltid kul att kolla. Själv vankade jag runt där och upptäckte att jag verkligen har taggat ner på formen. Orkar kanske gå drygt 30 min, sen är det dags att sätta sig och vila med kulan. Kan inte påstå att det är speciellt upphetsande. Men som tur är, är ju folk förstående. Ska ju trots allt föda om 2-6 veckor. Eller snarare 3-5 veckor om jag får gissa. Låter farligt nära om jag får säga mitt. Det börjar verkligen bli dags att fixa lite bebissaker här hemma. Kläder har han nu så han klarar sina första månader (ska bara ta upp de gamla också, som aldrig blir av!). Inget händer och jag kan/orkar inte släpa runt saker i förrådet. Får världens ondaste sammandragningar då, så jag har permission. Stackas lilla slav (karl).

Bla bla bla. Huset var i alla fall mysigt, men det är mycket att göra innan det blir klart! Caesar gillade att springa barfota i trädgården och jag gillade att ligga/sitta i solstolen.

På marknaden fick Caesar en gigantisk glass av sin farmor. Slickade i sig hela (med lite det-rinner-hjälp-slick från mamman då). (jag satte mig på huk när jag skulle fota honom, Caesar härmapan gjorde likadant)

Inga kommentarer: