Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 19 maj 2009

Lämna blodprov

Har nyss blivit misshandlad på sjukhuset. Var och lämnade blodprov nyss och hon var rätt elak när hon stack. Man är ju rätt vattensvullen och då kryper liksom blodkärlen in lite (eller okej, fettet och vattnet översköljer kärlen). Dessutom valde hon inte min blodprovlämnings-arm. Vänster arm är rätt värdelös på att ge ifrån sig blod. Hon var därför tvungen att gröpa runt lite med nålen, kommer få ett enastående blåmärke där sen.

Jag går och lämnar blodprov ibland för att kolla min halt av sköldkörtelhormon. Har ju ganska nyligen höjt dosen på levaxinet så de vill kolla att det är tillfredsställande högt.

2 kommentarer:

Musseblomman sa...

Aj aj aj!! ryser.. tycker sånt är läskigt.. hoppas värdena var bra!

Veronica sa...

Musseblomman: Nej, det var inge trevligt, första gången nån gör så. Brukar gå rätt lätt bara man väljer rätt kärl..

Jag får veta det nästan vecka. Eller om de är för låga så ringer hon och ber mig öka dosen. ;)