Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 18 maj 2009

v 38+2 tajt

Idag räknar vi ner till 11 dagar till beräknad förlossning (läs: vi vet fortfarande absolut inte när han behagar att komma för det). Om jag skulle vara lite vågad och gissa på barnets status, så skulle jag nog säga att han kanske är fixerad. Eller i alla fall nedsjunken. Det känns liksom befolkat "där nere". Men nej, jag tror inte det är dags snart. Har inga förvärkar eller andra symptom, så jag är nöjd och glad. Dom flesta skulle väl gå, städa, ligga (eller ja "ligga") och springa i trappor för att komma igång. Men eftersom vi har det lite dubbelbokat här i slutet på maj, så hoppas vi att det blir övertid på den här krabaten.
Annars är det väl som vanligt. Trött, hungrig, vattensvullen och osmidig.

38 veckor och 2 dagar.

My point of view.

4 kommentarer:

Susan sa...

Tycker gott att han kan ta och kika ut nu faktiskt=) Man är ju nyfiken på den lille krabaten.

Hmmm..jag tippar på att han kikar ut den 3:e juni. Får se om jag gissar rätt.

Kramar

Musseblomman sa...

Han kan gott vänta till den 30e maj.. ;)

Elin sa...

wow! vilken fin mage!! Men jag förstår att du ser fram emot att Lillemannen kommer ut snart:)

Veronica sa...

Men, jag känner mig inte redo ännu! 3 juni låter som ett bra datum i mina öron. :)