Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

onsdag 6 maj 2009

Vårshopping

Jag har en tid insett att Caesar inte har någon vårjacka som passar. Trodde att den som var lite stor förra året skulle passa i vår, men den var fortfarande för stor.
Men upptäckte även idag att Caesar inte riktigt hade några gummistövlar heller.. Han har ett par som är lite fodrade, men de börjar bli för små. Sen har han ett par ärvda som passar, men märkte idag när jag tog på dem att det var lite småsprickor i vecken som blir när man går. Lämpligt nog så smsade en bekant med en förfrågan om lunch i Täby C, så jag drog dit och fick lite shopping avklarat.

Det är verkligen trist att inte kunna köpa saker som behövs, men vi måste komma ikapp med ekonomin nångång också! Hade idag fått ersättning för dagar jag tagit ut för Caesar förra månaden så jag såg min chans nu!

Lämpligt nog så hittade jag ett par stövlar som var nedastta och endast kostade 79 spänn på Eurosko. Svarta med vita spindlar på. Hade även 50 kr till godo på Lindex, så jag kollade in där på jakt efter en jacka. Men utbudet var inget att hurra för, tills jag av en slump hittade en jacka som hängde för sig själv på en sån där korg med strumpor i (eller vad det nu var..). Svart jacka med en röd prislapp på. Helt i min smak! Jackan hade blivit nedsatt till 199 kr eftersom det bara fanns den kvar (lämpligt nog i Caesars storlek!). Med den där lappen på 50 kr så kostade den bara 149 kr! Så jag hittade det jag behövde för endast 228 spänn. Känner mig helnöjd!

Caesar har accepterat stövlarna. Imorgon får vi se vad han tycker om jackan. Men det går nog bra.

2 kommentarer:

Smulan sa...

Vaddå tur =) Själv när jag hittar sånt i min smak, finns det aldrig i den storleken jag ska köpa...

Veronica sa...

Smulan: Nä, så brukar det vara för mig också. Men idag fanns allt bara sådär.. :-O