Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

onsdag 13 maj 2009

Veckomatsedel

Dagen till ära åkte jag och handlade igår. Gjorde en nästan hel veckomatsedel och var ju då tvungen att fylla på med stuff. Jag orkar varken tänka eller laga mat, så det fick bli

(Måndag: Fläskytterfilé i svampsås och klyftpotatis)
Tisdag: Korv med bröd
Onsdag: Panerad torsk med potatis och remouladsås
Torsdag: Nachotallrik/tortilla
Fredag: .. Ja, sen tog den bristfälliga inspirationen slut
Lördag:
Söndag:

Nu för tiden är jag verkligen trött. Alltså vill-sova-trött. Att åka och handla och sen laga en storslagen middag, finns inte på kartan. Knappt så jag orkar handla alls. Ska bli riktigt skönt att få orken tillbaka. Synd bara att man då istället får sömnbrist av en viss liten to-be nattammande igel.

Jag skulle verkligen vilja ha ett plättlagg (lägg?). Tänk va gott att svepa i sig en massa små plättar. Vet inte ifall Caesar ätit det nångång. Eller egentligen det är ju samma sak som pannkakor, men ändå inte. Kostade typ 350 spänn på Coop. Det är 350 spänn förmycket för våran budget. Får väl önska mig en i förlossningspresent istället för blommor och nallar. ;) Jag skulle blir jätteglad om jag fick ett bud som lämnade över ett kort och ett plättlagg. Helst imorgon. Nä, får väl ta och köpa mig ett sen.


2 kommentarer:

Christina sa...

Vi köpte på Myrorna! Instekt och redo att användas (efter diskning förstås). Allt känns inte så fräscht att köpa second hand, men en plättlagg har ju folk förmodligen bara stekt plättar i :)

Veronica sa...

Christina: Ja, brukar finnas på loppisar också. Har också tänkt kolla runt lite. Gjutjärn gör sig ju bättre med åren, säger de som vet. :)