Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 22 maj 2009

v 38+6 (1 vecka till BF) Positiva saker

Positiva saker med att vara höggravid

Man kan äta rätt mycket gott utan att det märks (om det skulle få plats i magen alltså, vilket det inte får)
Man slipper bära tungt (man kan med andra ord inte göra någon som helst nytta under en flytt)
Man kan ha tajta kläder utan att bilringarna syns (om det fanns några snygga kläder)

Annars är det inte så mycket positivt faktiskt. På natten kan jag antingen sova på vänster sida, eller på höger sida. Inget annat. Detta har gjort att hårstråna på armarna på ett visst ställe har slitits bort. Jag kommer faktiskt heller inte ihåg att jag var så trött förra gången. Kanske har jag mer "måsten" nu. Jag blir ju trött bara jag tänker på den kommande natt-amningen. Går upp på toaletten minst två gånger varje natt, men när jag vaknar på morgonen är det som om jag druckit en tvåliters cola utan nattliga toabesök.

.. och vad får man för detta.
Jo, en alldeles egen lite bebis. <3

Inga kommentarer: