Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

söndag 10 maj 2009

v 37+1 uppdaterad

Jahapp, nu var det ännu en vecka närmare den årliga kalvningen. Börjar bli rätt stram om magen nu, men kan fortfarande röra mig rätt bra. Kvällarna är som döden om man rört sig mycket under dagen dock. Känns som om fogarna sitter ihop med häftmassa då. Lilla korven sprattlar på som aldrig förr nu, dessutom ligger han ofta rätt lågt vilket gör att de nattliga toabesöken har ökat en enhet.

Ska till barnmorskan i morgon förmiddag så jag får fylla på lite här då!
Kom precis hem efter att ha uppdaterat mig om bebisens status. Var lite orolig över att jag skulle ha lite högt blodtryck, men det såg rätt bra ut!

Jag:
v 37+2
Vikt: +4,5 kg
Hb (järn): 113
Glukos (blodsocker): -
Urin protein/glykos: 0/0
Blodtryck: 100/70

Bebis:
Symfys fundus: 36,5
Fosterläge: Huvud nedåt och ruckbar
Fosterljud: 155

2 kommentarer:

Musseblomman sa...

Den där maggen känner jag igen.. :) tack för senast.. Det var mysigt!..
Kram, kram

Veronica sa...

Ja, den tar plats den här. ;)