Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

lördag 29 augusti 2009

The little Devil och the little Tuttmäster




Vissa dagar är bra, vissa inte. Gårdagen började bra i alla fall..

Hade bestämt en promenadträff på fömiddagen. Var väldigt trevligt och vi vankade runt i över 2 timmar. Sen var det hem och ladda om väskan för hämtning på dagis och promenad till öppna förskolan.

Det gick faktiskt bra på öppna, det var ganska lugnt med bara två mammor och deras barn. Caesar lekte snällt och lilla Dada satt och sprattlade i en babysitter typ. När vi ska gå ut ringer Karln och frågar om han kan bjuda hem en arbetskamrat. Det är ju trevligt, så jag går förbi affären på vägen hem...

Gick ju också bra. Men jag är rätt trött i huvudet nu, blir inte bättre av att Dada börjar smågnälla när vi står i kassakön, som såklart är lång. Caesar är härligt fredagstrött.

När vi ska gå ut ur affären så vill Caesar alltid att jag går ut genom de automatiska dörrarna först (det är två stycken). Sedan ska de stängas och då ska han springa ut igenom dem, helst en i taget. Detta brukar ju ta ganska lång tid, eftersom det alltid kommer folk, så de inte hinner stängas helt.

Just idag är jag trött och vill komma hem så Dada kan få tuttas och sova. Såå av den anledningen tvingar jag Caesar att gå igenom dem direkt. Givetvis blir han riktigt upprörd och börjar protestera högt och tydligt. Varför skulle jag göra det just idag.... Det slutar med att jag får mordhålla honom i handen och typ släpa hem honom under ljudliga protester. Jag orkade helt enkelt inte.

Väl hemma skickar jag in honom på rummet så jag kan tutta och natta Daddosen. Jag får då en chans att lugna ner mig en aning. Han somnar efter ett tag, jag går och knackar på dörren till Caesars rum (som fortfarande är stängd). Han öppnar och vi kramas och myser i soffan en stund. Tar sedan fram lite tuschpennor till honom och ska börja med maten. Då vaknar Daddos och är hysterisk. Kan inte somna om och vill bara tuttas. Annars gnäller han... SUCK.

Caesar är fortfarande the little devil, och försöker reta upp en redan uppretad mor. Han gillar inte när Dada gnäller. Nu får jag verkligen ANSTRÄNGA mig för att inte tappa humöret igen.

Jag ringde då Karln för att ställa in besöket och satte sedan på en film till the little Devil. Själv fick jag sitta med tuttisen som vägrar att ligga utan sin kära tutte.

5 kommentarer:

Smulan sa...

Usch vilken jobbig dag du haft.. Typiskt att de små ska vakna precis när man är klar och kan ta tag i alla måsten.

Hoppas dagen idag blir lättare för dej =)

Kram

Magdalena sa...

Ajdå, låter inte så skoj. Har du testat bärsjal? Napp? :-) Tålamod borde verkligen säljas på flaska för småbarnsföräldrar...

Veronica sa...

Smulan: Ja, det är typiskt. Varje gång!

Magdalena: Nä, har inte provat något av det. Kanske borde?

Jenniien sa...

ujuj, vissa dagar är vekligen jobbiga! Vilgoth är galen för det mesta nu, börjar flytta runt på mollies säng när hn just somnat i den, eller puttar omkull henne på golvet.. och andra säna grejer. sen hånskrattar han:S eller frösöker slå mig eller skriker "för helvete". Ja, usch, han har lärt sig svära också=( 5tålamodet går verkligen i botten ibland!

Veronica sa...

Jenniien: Ja, han har kommit på det där också. Att vi blir argare om han gör något elakt med Lex. Vi försöker bara ignorera honom, men det går ju inte när han är på bebisen. :/
Har är snäll för det mesta som tur är..