Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

onsdag 5 augusti 2009

Inskolning dag 1

Måste erkänna att jag var en smula orolig över inskolningen för att Lex skulle vara med. Eller det kanske jag redan erkänt.. I alla fall så var det något jag inte behövde vara, mina barn är såå duktiga!
Caesar tittade knappt åt mig, mycket tack vare hans nya resurs Lisa. Hon är verkligen toppen! Han lyssnade bra och det kan ju vara lite lurigt, eftersom det är nya rutiner på detta dagis. Han åt själv och bra vid maten! Lekte snällt "med" de andra barnen. Var glad och sprallig hela tiden, trots att han var rätt sliten på eftermiddagen.
Lex var hur snäll som helst och sa inte ett pip på hela dagen! Sov vid samlingen och under lunchen (hur perfekt som helst). Vid mellanmålet var han vaken och satt hos mig. Annars låg han i vagnen/i min famn/någon annans famn/i djungelkojan (syns på sista bilden, dock inte där då).

Caesar leker ute i sandlådan på förmiddagen

Lex ligger och spanar när de andra barnen leker på gården


Caesar väntar snällt på att få mat (börjar bli lite trött här).
Köttbullar och makaroner bjöds det på.

Full fart i lekrummet efter läsvilan

4 kommentarer:

Musseblomman sa...

Det ser stort och fint ut..

Veronica sa...

Musseblomman: Ja det är jättestort och fint där!

Smulan sa...

OJ vilket stort och FRÄSCHT dagis det ser ut att vara! Hoppas han kommer trivas där.

Verkar som att han gör stora framsteg i sin utveckling? Skönt.

Kram

Veronica sa...

Smulan: Ja, han verkar vara i en utvecklingsperiod nu. Dagiset är jättefint och fräscht. Rena och hela saker. Mkt större än hans förra (och bättre). Och inte minst bra och det finns utbildad personal!