Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 25 augusti 2009

Krämig pasta med salsiccia

Den här rätten var helt okej. Karln gillade den väldigt mycket. Egentligen föreslår receptet Barillas färdiga pastasås Arrabbiata, men jag tog en färdig pastasås från ICAs egna sortiment. Aja, jag vet att det inte är fränt att ta färdiga såser, men man måste ju prova! Man behöver inte nödvändigtvis ha svindyr salsiccia, funkar med någon annan kryddig wurre. Spara inte på champinjonerna!


Krämig pasta med salsiccia

4 portioner pasta
400 gram salsiccia

Sås
1 burk Tomatsås med vitlök (färdig pastsasås, ICA)
2 st Schalottenlökar
200 gram färska champinjoner
1 dl vitt vin
1 burk crème fraiche
olja och smör för stekning
vitpeppar, nymalen

Fräs löken mjuk i olja eller smör och tillsätt champinjoner, stek i några minuter. Tillsätt vinet och koka ihop. Häll i den färdiga pastasåsen och crème fraiche, sjud i 5 minuter. Smaka av med salt och peppar. Värm smör i en panna och stek korven. Koka pastan "enligt anvisningarna på paketet".
Rör ner pastan i såsen och skiva upp korven och kasta i. Strö över lite parmesan och förslagsvis vitlöksfräst sparris.

(Hittade receptet här)

3 kommentarer:

Magdalena sa...

Mmm, ser smarrigt ut! Hur fasen har du tid/ork/inspiration till att laga sånt??? Tips tack!

Veronica sa...

Magdalena: Bärsele, enkla recept, tacksam karl och sparade receptlänkar i favoriter. Sen att jag får käka med en bebis i knät, är en annan femma. :P

Magdalena sa...

Aah, ok. Då har jag alla ingredienser utom inspirationen... Men den börjar komma känner jag. Vår bebis sitter oftast i sin matstol numera :-D Lyx!