Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 17 april 2009

v 33+6

Caesar ligger och laddar batterierna, så jag passar på att steka lite på balkongen. Med den heta lilla datorn i knät såklart.

Men nu jävlar börjar det bli otympligt! Med magen alltså. Försökte mig på att fila fötterna för någon dag sedan, det var en utmaning kan man säga.

Har börjat få sammandragningar nu, det verkar också som om en viss herre inte gillar det. Han har nämligen börjat sparka mer igen. Favoriserar högersidan med röven också, så jag ser helt sne ut ibland. Konstigt nog gillade Caesar också att ligga med rumpan åt höger. Den där högersidan verkar vara inne. ;) Säger man inne och ute nuförtiden förresten? Skitsamma jag kan kosta på mig att vara så ute jag vill, tills ungarna kommer upp i "föräldrarna-är-pinsamma-åldern". Det lär vara några år kvar till det.

Hursomhelst, dessa sammadragningar känns inte så mycket, men känner lite värk ibland. Typ som mensvärk. Tänk om ungen skulle få för sig att komma ut snart.. Jobbigt det skulle vara, jag är inte redo än.

Vad händer mer då? Jo han hickar några gånger om dagen, måste vara jobbigt. Läste nånstans att de tränar på andningen då, genom att dra in fostervatten (what else) i lugnorna.

Så har jag vuxit ur min skostorlek, har numera storl 40. Eller okej, det har jag haft i stort sett hela tiden sen jag blev preggo. Men det märks nu när sommarskorna kommer fram. Som tur är har jag två par sen jag var gravid förra gången. Orkar liksom inte köpa nya skor för att sedan bara kunna ha dem 1,5 månad till.

Mina preggoskor i stol 40 (taget i vyn sittandes på en gunga)


Inga kommentarer: