Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 21 april 2009

Barnmorskan, 34+2

Ja nu händer det mycket men ändå inte.
Hade glömt att ta (och att ta med) mina järntabletter när vi åkte bort i helgen, det hade därför inte ökat så mycket.
Annars var det väl inget konstigt. Har gått upp 3 kg vilket är samma som för 4 veckor sedan.
Lite jobbigt att sitta/stå/ligga/hänga osv i samma läge för länge. Äh, allt är bra och jag inte ont mer än vanligt!


Jag:
v 34+2
Vikt: +3 kg
Hb (järn): 107
Glukos (blodsocker): 4,8
Urin protein/glykos: 0/0
Blodtryck: 100/60

Bebis:
Symfys fundus: 33
Fosterläge: Huvud nedåt och rörlig
Fosterljud: Hann inte höra


Tjockismagen i ett amatörmässigt utförande. v 34+2
Nu är den i alla fall inte lika stor som röven längre. ;)


4 kommentarer:

Johanna sa...

Äum, jag som inte har någon koll alls på bebis-info... Vad är Symfys fundus?

Jag kan tänka mig att det måste vara rätt så jobbigt att ha en sådan bebismage, men du ser ju i varje fall stylish ut! :-)

En sak till; jag träffade på Maria och hennes lilla son här idag. Han var jättesöt, alldeles runt ansikte och inget hår! Eller hår hade han väl men inte någon kaluffs. Han har förresten blivit 5 månader redan!

Johanna sa...

Blev så nyfiken att jag googlade på det, så nu har jag full koll ;-)

Veronica sa...

Johanna: Hehe, najs! Om det är någon annan som undrar, så är det avståndet mellan blygdbenet och livmoderns översta kant. Ett slags mått på hu bebisen växer.
Tänkte jag skulle göra en läcker graf, men orkar ju aldrig. ;)

Oj 5 månader.. Snart är väl min nya 5 månader...
Jobbigt med bebismage kan jag skriva under på. ;)

Linda sa...

Lilla gravido, där! =)
snart har ni bebisen ute!