Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 28 april 2009

Terrorist

Idag är vi utan karln tills imorgon. Med andra ord en heldag för mamman och Caesar.
Just nu sitter (eller ligger snarare) det lilla terroristbarnet och mumsar på en macka med Grévemjukost framför barnvakterna.
Ja, terroristbarn. Ganska "trevligt" att vakna av att bli påprackad en massa böcker (i händer, på huvudet osv). Han ville absolut att jag skulle läsa och höll på en stund och försökte. Jag själv var inte så sugen på att läsa bok, det första man gör när man precis slagit upp ögonen. "Nej, inte läsa böcker mamma trött. Mamma vila. Sen"... Det funkade inte så bra på ett viljestarkt och lite surt barn. Men skam den som ger sig. Han gav upp till slut.

5 kommentarer:

Elin sa...

det där känner vi igen. En sak som är bra är att man lär sig en bok utantill. Då kan man blunda och berätta medan barnet bläddrar... så gör en konfliktvek mamma iaf:)

Veronica sa...

Elin: Jag tyckte att han kunde läsa själv, för de kan ju dem utantill själva ;).

Lina sa...

Hahah sött eller kanske inte ;)

Susan sa...

Så han gav upp? Tänk om Eliott också hade gjort det ibland...han ger sig ALDRIG...haha.
Såg ni Bedtime stories igår eller?
Kramar

Veronica sa...

Lina: Sött om man var lite piggare på morgonen. ;)

Susan: Tjurigast vinner! ;)Japp vi såg den, eller jag somnade såklart så jag missade slutet.. :/