Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 21 april 2009

Suck och stön

Eftermiddagen igår var verkligen katastrofal. Eller ja, jobbig i alla fall.
Idag är det lugnare här hemma. Caesar envisas som vanligt med att ha sin leksakslaptop på finska. Så fort man byter tillbaka till svenska byter han igen (och surar om man hindrar honom). Han spelar en grej som går ut på att fylla i den bokstav som saknas i ett ord - på finska då. Så klappar han åt sig själv om han lyckas ha rätt. Funderar på om det går att tejpa över den där knappen där man byter språk, men frågan om det är någon mening. Jag menar, Caesar är inte den som är den och låter sig hindras så lätt. Han är snäll, lugn och tyst nu så han får fortsätta att lära sig lite finska. Jag är ju trots allt halvfinne själv. ;)

Gårdagen då. Var ute på promenad på förmiddagen plus att jag sovit lite dåligt. Rena döden för en gravid kvinna! Men det var väl rätt ok. Det var det lilla monstret som inte gjorde saken bättre med att inte sova nåt på dagis. Efter dagis var vi även och handlade lite mat, så vi har nåt att äta i veckan. Ni kan ju själva räkna ut hur det kunde ha gått. Dessutom så fick jag en avstämning på självscanningen, och självklart hade jag scannat in naturgodiset som vanligt lösviktsgodis. Höll på att skämmas ögonen ur mig, vi som alltid scannar rätt annars.
Som grädde på moset fick vi en elräkning på drygt 6000 spänn att betala den här månaden. VA fan hände där? Vi betalade ju nyss 8000 (dock efter en avläsning på mätaren). Var färdig att sätta mig och grina efter att jag släpat in de alldeles för tunga matkassarna.
Tur det är bättre idag!! :)


Caesar som 7 månader, det var tider det. ;)

2 kommentarer:

Musseblomman sa...

Usch, vilken jobbig dag.. Men hur kan de va så mycke i elräkn.?? Trist..
C var väl lite ur sovrutinerna sen helgen kanske. Vilken liten plutt han var där.. ;)

Veronica sa...

Musseblomman: Nä, jag fattar inte det heller! Som tur har vi fått lite "ekonomiskt stöd" den här månaden!