Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 10 april 2009

Barnmorskan v 32+4

Var på kontroll hos barnmorskan i veckan. Hände väl egentligen inget kul, förutom att hon läxade upp karln lite. Han har därmed lovat att börja käka frukost, eller i alla fall prova en vecka. Han är multirutten på det. Käkar typ inget på hela dagen, sen när han kommer hem, öser han i sig mat och blir.. ja trött såklart. Han åt idag, utan att jag sa ett knyst, så vi får se hur det blir imorgon!! Trixade lite extra och köpte hem sånt han gillar lite extra också. hehe

Hursomhelst..
Allt såg bra ut med mig och lilla husdjuret därinne. Viktkurvan går lite upp och ner, och nu har jag gått upp 2,2 kg. Räknar med att gå upp lite snabbare på slutet så det är bra att ha lite till godo (får ju gå upp 6 kg totalt).
Bebisen låg med huvudet nedåt nu, och det känns kan jag säga. Ligger och stångas liksom. Samtidigt som det blir lite lättare att röra sig (magen sjunker lite), så får man springa på toa så fort man rör sig. Därav var vi tvugna att städa upp hinderbanan i hallen som jag skrev om tidigare. Att stappla fram på leksaker i mörker är inte humörhöjande (på natten alltså)!
Det stramar också lite mer runt magen och ryggen. Känns mer ansträngt liksom. Det är väl dags för lite nya bristningar på magen antar jag (vore skönt att slippa). :P

Ska lämna nya blodprover nångång om 1-2 veckor för att kolla om levaxinet måste höjas. Fasta från kl 20 dagen innan är det som gäller då. Ingen big deal, om man inte ska göra glukosbelastning (som jag tack och lov inte behöver göra om!!!).

Dagens bingorad

Jag:
v 32+4
Vikt: +2,2 kg
Symfys fundus: 31
Urin protein/glykos: 0/0
Blodtryck: 110/60

Bebis:
Fosterläge: Huvud nedåt och rörlig
Fosterljud: 145

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Men om det bara är sköldkörtelprover du ska ta så behöver du inte vara fastande?

Veronica sa...

Magdalena: Jasså? Hmm, hon sa inget om det. Men jag brukar alltid få fasta. Fast då brukar jag lämna till andra prover också. Bäst att ringa och fråga henne då. :)