Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 24 april 2009

Korv 1 & 2

De där teletubbiesarna är ena bra barnvakter! Jag mumsar gurkmackor och apelsinjuice och korven har det bäddat i den utfällda batmansoffan.

På kvällarna är jag verkligen färdig för kistan. Vi nattar Korven (eller surfar), kollar på ett avsnitt av True Blood/Lost sen är vi färdiga att dö! Eller i alla fall jag. Karln är lite lustig och satt i natt uppe och väntade på att lönen skulle komma in, så han kunde betala de restrerande räkningarna. Jag suckade bara och gick och la mig. ;) Vi lyckades skrapa ihop (med hjälp) till alla gigantiska räkningar + lite till, så nu är det kreditkortsförbud här hemma.

Förresten, min barnmorska ringde mig på eftermiddagen i onsdags och beordrade mig att börja ta två tabletter Levaxin (100 ug) (I det gamla inlägget via länken står det att jag skulle ta 25, men det var alltså 50 ug jag skulle ta då). Snyggt med två parenteser efter varandra. ;)

Åh, i eftermiddag eller i helgen ska jag rota fram lite bebissaker till våran lilla minikorv. Snacka om att det kommer att bli nostalgiskt. Måste ju få plats med kläderna nånstans också. Det är jävligt skönt att man har det mesta redan, våran ekonomi hade inte klarat av större utsvävningar!! Det enda vi verkligen behöver nu är en bilbarnstol och lite mini-blöjor. Skulle nog behöva lite mini-byxor också för det hade jag nog dålig med till Caesar. Ska inventera och se sedan. Tyvärr så orkar jag nog inte släpa ner den sjuka korven och rota fram plus bära upp kartongerna/säckarna. Får beordra min personlige slav om det. Fast slaven är ganska motvillig oftast. Det är synd att killar inte riktigt förstår hur otymplig och tung man är med en litet monster i magen (som just nu hickar).

1 kommentar:

Susan sa...

Ahh just det ja...Twilight skulle jag ju haft med.

Hoppas att sonen din kryar på sig.

Kramar