Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

onsdag 15 april 2009

Lämning på dagis

Det är mycket man kan vara förbannad på.

Just nu är det för att Caesars resurs varit sjuk torsdag - tisdag och mått dåligt över påsk, bara för att förskolan tar konstiga beslut! Jag blir verkligen ledsen över att hon ska drabbas så av detta. Hon var tillbaka idag och jag drog in henne och pratade med henne inne. Hon sa att hon inte försöker ta det personligt och att hon förmodligen varit sjuk pga detta. Sånt är nog lite svårt att erkänna, hon har nog inte sagt detta till någon annan.
Jag förstod nästan att det var något sånt, hon verkade inte vara sig själv förra veckan. Hon är världens spralligaste, pratgladaste och ärligaste tjej. Så mycket energi att man blir trött av att titta på henne. Hon är även engagerad i Caesar och vill verkligen lära sig. Det är så synd!

Den andra saken är hur föräldrar kan vara.
Efter att jag lämnat Caesar och skulle åka från dagis pratade jag lite med en mamma som har sitt barn på stora avdelningen. Han började där i vintras och hon verkar allt annat än nöjd (men det är en annan historia). Just idag klagade hon på semesterlapparna. De hade förfrågningar om när barnen skulle ha semester. Vi fick ju ingen eftersom han ska sluta. Hon påpekade där att det inte stod vilka veckor de skulle ha dagiset stängt för att personalen skulle ha semester. Typ 4 veckor brukar de ha stängt och barnen får gå på ett annat dagis (någon ordinarie personal brukar även vara där under dessa veckor, och det sa jag). Hon menade på att alla aaaandra dagis minsann brukar skriva ut dessa veckor, sen får föräldrarna ta ställning till det.
Jag kände att jag inte ens orkade prata och ta ställning till detta själv, det hörs när någon bara vill ha medhåll när de spyr galla över något, så jag sa att jag trodde att de hade gjort så förra året. Att man fått välja efter vi fått veta när dagiset var stängt. Sen säger hon att hennes unge ändå ska vara ledig i sommar. Varför ens orka då?!!!!

Till saken hör ju också att dagiset har stor personalomställning och förskolechefen som jobbat där i 10 år ska gå i pension till midsommar. De kanske vill vänta och se när behovet är som störst, så de inte stänger förskolan, sen har föräldrarna redan tagit semester och måste ha barnen på dagis när det är stängt!! Orka vara en surfitta över nåt som inte ens berör henne själv!!!

Dessutom är det inte så hemskt att ha dem på ett annat dagis. Caesar tyckte det var jättekul, de åkte och badade med alla barn de var till och med på skansen på hans födelsedag förra året.

Inga kommentarer: