Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 28 april 2009

Caesar och lunch

Caesar har fått för sig att han inte ska äta själv, om det inte serveras nåt gott såklart (då går det väldigt bra). Det är lite irriterande att sitta och mata en snart 3-åring, som kan mycket väl själv. Vid bordet på lunchen idag:

Caesar sätter sig. Vill direkt ha nåt att dricka. Det finns vatten, men det duger visst inte. Han pekar på kylen (vill ha mjölk eller ännu hellre juice). Får inget annat än vatten. Surar för det och vägrar äta, vägrar bli matad också!! Vill ha en hård macka, får en hård macka. Äter den och fortsätter att sura. Pekar på vattenkannan och jag frågar om han vill ha vatten. Nä, inte vatten (har har vatten i glaset redan).
Vid det här läget har det säkert gått 10-15 min och inte en smula mat har ätits.
Han pekar fortfarande på kylen och när jag säger nej, blir han arg/ledsen. Får fram några söta små tårar. Dessa är väldigt svåra att stå emot. Men jag bryr mig inte, försöker torka bort dem, men det får jag inte.
Sen, efter ca 20 min börjar han äta själv!! Dessutom så äter han upp allt och är på bra humör!!

Pust och suck säger jag bara..

4 kommentarer:

Susan sa...

Visst är det superskoj vid matbordet ibland;)

Kramar

Smulan sa...

Haha 3 års trotsen låter det som =D

Veronica sa...

Trotsen är fin den. :/

Magdalena sa...

Låter som en högst normal måltid med en treåring :-)