Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

lördag 5 september 2009

Hektisk fredag

Igår hann jag inte ens säga bajskorv här hemma.
Förmiddagen bjöd på behandlingsmöte på autismcenter. Vilket gick mycket bra. Någon dag ska jag berätta allt. Den där dagen då man har tid alltså. Någon som vet när den kommer? Han har i alla fall börjat sin träning, intensiv beteendeterapi (IBT).

Efter stan drog vi till öppna förskolan, där det var livat. Det var ett dagis som var stängt så det var rätt många barn därifrån. Men kände redan igen de flesta av dem. Caesar lekte som en gud och var snäll. Skönt.

Sen var det dags att fylla på skafferiet, så jag körde en luring och drog iväg med båda barnen till affären. Kändes väl kanske inte helt rätt att göra det, eftersom jag känt mig psykiskt stressad den senaste veckan. Jag menar, fredag eftermiddag med trötta och griniga barn. Lex hade varit lite smågnällig hela dagen, inte alls sig själv. Och Caesar är bara Caesar. En extremt trotsig treåring med utbrott för minsta motgång nu.

Är väl synd att säga att allt gick bra. Men det var okej.

På kvällen hade vi besök och på natten vaknade Caesar nog 15 gånger och gnällde/skrek. Det brukar han inte göra, så nu är det väl nån sjukdom på gång. Hoppas inte svinet kommit bara. Eller vaddå, förr eller senare så får man väl den också...

1 kommentar:

Magdalena sa...

Nej, det är inte alltid helt smärtfritt att storhandla med 2 barn... Men vad gör man? Livet måste ju gå vidare liksom.