Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 22 september 2009

Hämta-på-dagis-ångest

Jag har fått lite "hämta på dagis ångest". Caesar krånglar nämligen både vid hämtning och lämning. Eller inte själva hämtningen och lämningen, men vägen till och från dagis. Han hakar upp sig och jag ska gå igenom tunneln, sen ska han gå. Jag ska gå upp för backen, sen ska han gå. Gå igenom dörren och sedan stänga, sen ska han gå. Gå upp för trappan, sen ska han gå.
Det värsta är att dessa sedan kopplas ihop. Jag ska gå igenom dörren och upp för trappan, sen går han in. Det funkar inte så i vardagliga livet. Han skriker och protesterar och slåss (ja han har börjat med det nu, inte så hårt och mest som en markering).
Jag får ångest över detta. Det blir en situation som ger en negativ upplevelse. Efter 10 ggr av detta orkar man inte utan tvångshåller i handen och nästan släpar med.

Idag tar jag nya tag och ska jobba jobba jobba. Positiv, tålamod, avleda!!

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Usch. Allt går så himla mkt lättare om man bara är positiv, men det är det där förbannade tålamodet som inte alltid räcker...

Veronica sa...

Det gick ganska bra att hämta. Några tjurigheter, men jag bet ihop.