Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 15 september 2009

Det här med drömmar

Lite knäppt är det här med drömmar.
Jag brukar oftast drömma om

Att jag ska någonstans, men aldrig kommer iväg liksom, eller är alltid sen. Hittar inte saker att packa, hinner inte med flyget/båten/tåget. Alltid sen. Asjobbigt.

Att jag tappar bort mina barn så jag får rusa runt och leta. Alt glömmer dem, ett eller båda, och kommer på det så jag får stressa runt.

När jag var gravid, drömde jag att jag festade. Tänkte att det inte gjorde nåt om jag drack lite, vilket slutade med att det inte blev så lite. För övrigt så var då de flesta av mina kompisar också gravida och drack (!).

Ett tag drömde jag jämt om att jag behövde gå på toa, men hittade aldrig någon. Eller så fanns det ingen dörr. Eller så var den upptagen.

Helt sjukt egentligen.

(Caesar har inget med texten att göra, tyckte bilden var så fin bara)

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Vet du, jag har exakt samma dröm! Och har haft i massor med år, så långt jag kan minnas. Denna stress, man packar och glömmer saker och hinner inte med flyg/båt/tåg vad det nu är. Senast i natt drömde jag den. Då försvann även Max medan jag packade gamla lakan i en resväska...
Undrar vad drömmen försöker förmedla??

Veronica sa...

Just det. Kommer ihåg nu att du skrev något inlägg om det för ett tag sedan. Inte ens i drömmarna får man ta det lugnt! ;)
Undrar också vad det betyder?