Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 16 februari 2010

Webdesigner

Har suttit på den här sidan och läst in mig lite på hemsideprogrammering. I gymnasiet (obs för typ 11-12 år sedan, my god!) fick man ju välja individuellt val och jag valde då bland annat datakurser. Där ingick det bland annat HTML (programmeringsspråk för hemsidor). Men sedan dess har jag knackat mig fram själv (se min mattesida jag gjorde 2003). Inser nu att mycket har hänt och mina kunskaper är uråldriga... Nu för tiden heter det dessutom XHTML, så märkvärdigt så.. Men nu har jag läst upp mig lite på det, CSS och PHP (medan Caesar tittat/tittar på "fem myror" och Lex sovit/sover).

När de sedan förslår att man kan köpa PHP & MySQL for dummies mfl blev jag lite sugen. Lite jobbig är förstås att vi redan har massa såna böcker..




Hrm, kanske lite väl avancerade.

Och nej, det är inte mina böcker..

Jag som hånat karln för att han sitter och läser dessa databöcker som om det vore skönlitteratur....

Inga kommentarer: