Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

lördag 6 februari 2010

Semlor & besök

Kvällens vardagsrumsstatus efter besök av tvåbarnsfamilj

För några år sedan föråt jag mig på semlor. Sedan dess har jag aldrig riktigt gillat det, jag åt knappt ens vispad grädde utan att må illa. Men för varje år som går så börjar avsmaken försvinna. Så idag på affär'n köpte jag hem lite semlor. Men fy fan, nu sitter jag här och mår lite illa med någon konstig känsla i magen. Mandelmassan skrapar jag bort, men ändå. Nä usch, inga fler semlor för det här året tack! Eller skulle kunna tänka mig en sån där semla med vaniljcrème i mitten istället. Fast inte just nu. :P


Vi bjöd dem på kycklingfajitas med mangodressing (mangodressing ej med på bild).

2 kommentarer:

Musseblomman sa...

He he.. kommer ihåg det där om semlorna.. Sannahed, ridning och semlor.. ;)
Va lustigt!! Mormor och jag pratade om de där hjärtformarna idag.. De kommer ju från henne.
Ser ut som en tromb dragit fram i erat rum..
Kramar!!!!

Veronica sa...

Haha, ja usch...
Nä gjorde ni. Får massa beröm om dom. Har dock inte använt dem till grönsaker förut.

Ja, deras son är lite av en utrivare. Lite jobbigt för den som städar (=mig).